Virkattu pyöreä matto

Viikot ne vierivät niin ettei meinaa perässä pysyä. Nyt saisi aloittaa
jo melkeistään jouluvalmistelut, mutta on ollut nyt niin 
rempparintamalla kiirettä, että ei ole ehtinyt paljon joululle
ajatusta luomaan, mutta hieman silmukoita kuitenkin olen ehtinyt
luomaan illoin aamuin rentoutuakseni...


Löysin kaappieni kätköistä ontelokudetta ja olen
kauan haaveillut tekeväni tällaista pyöreää mattoa 
virkkaamalla. No nyt sitten aloin tuumasta toimeen.
Ohjeen sain Kauhavan kangasaitan nettisivuilta jonne
pääset täältä

Sanotaanko, että ei se nyt mennyt minulla ihan niinkuin 
Strömsössä, mutta sinnepäin. Minulla ei ollut tässä työssä 
ohjeenmukaista virkkuukoukkuavaan. Se oli vähä isompi 
ja kudekaan ei ollut varmaan ihan samaa.  Matostani 
tuli hieman kupruinen, mutta kokeilen vielä vähän
 kostuttaa sitä ja yritän suoristaa ja venyttää sitä. 
Ja jos se ei siitä suorene niin minulla on jo toinen
 käyttökohde sille. Laitan sen kiikkustuolini selkänojan
 päälle ainakin toistaiseksi tuomaan joulun väriä. 


En ole oikein koskaan virkannut muuta kuin patalappuja
ja isoäidin neliöitä. Vaikeinta niidenkin tekemisessä
oli se ohjeiden ja lyhenteiden opettelu sekä tietenkin
erilaisten silmukoiden opettelu. Mutta apua sain taas
netin ihmeellisestä maailmasta jonne vie tämä

Joten jos yhtää kiinnostaa aloittaa virkkaamaan
tällaista mattoa niin suosittelen. Voin sanoa, että
vaikka se ei minulla aivan putkeen mennytkään
niin opinpahan lukemaan ohjeita ja tekemään erilaisia 
silmukoita sekä jäin hieman koukkuunkin tähän virkkaamiseen.
 Kädet syyhyävät kunnon kudetta ja oikeaa koukkua,
 että saisin seuraavan työni toivottavasti onnistumaan.

Että tälläistä täällä tälläerää.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!




Kommentit

Suositut tekstit