Kukkavoiman uusi säilytyspullo

Nyt on taas meikeläisellä se kausi meneillään että olen alkanut vaihtaa kukkiin multia ja istuttamaan tulevaa kesää silmällä pitäen siemeniä. Tähän mennessä olen laittanut kasvamaan chilin siemeniä ja vaihtanut hortensiaan mullat, mutta vielä olisi pari kukkaa mullanvaihtoa vailla. Paljo minulla kukkia ei edes ole kun se niiden menestyminen minun hoivissani on aina vähä niin ja näin. Siksi minulla varmaan on ollutkin pienoisia ongelmia vaativan hortensia hoidossa. Mutta on se nyt naistenpäivästä lähtien pysynyt hengissä joten jonkinlaista toivoa minulla ehkä vielä on tulla jonkinlaiseksi multasormeksi.

Tuossa taannoin löysin autoa siivotessani tälläisen ½ litran mehupullon jossa oli niin kiva pruutta korkki ja mietin että tätä voisi vielä käyttää johonkin. Laimensin sinne kukkavoimaa ja siitä on kiva pruuttailla sitä kukille. Nythän niitä pian saa taas alkaa voimaannuttamaan enemmän. Tässä pitää kuitenkin varoa ettei jätä pulloa sellaiselle paikalle mihin lapsivieraat pääsee. He voivat kyllä luulla sitä helposti mehupulloksi, kun käyttötarkoitusta on nyt muutettu.




Multanäppi Marjut
toivottelee oikein rentouttavia
mullanvaihto- ja kylvöpuuhia
kaikille multasormille!

Kommentit

Suositut tekstit